ISO 9001/ IATF 16949

Výstavba systému managementu kvality dle ISO 9001/ IATF 16949

Na začátku naší spolupráce Vám automaticky vystavíme OSVĚDČENÍ o zahájení spolupráce:  

 

1. etapa: Výstavba QMS dle ISO 9001/ IATF 16949 – spolupráce do získání certifikátu

1) Úvodní přezkoumání QMS:

V této etapě provedeme celkové prověření systému managementu kvality (dále jen QMS) ve Vaší společnosti. Získané informace zapracujeme do zprávy z úvodního přezkoumání systému managementu, ve které budou dány doporučení k realizaci nutných činností z dosažení shody s požadavky normy ISO 9001/ IATF 16949 a příslušnými legislativními a jinými požadavky a specifikování rozhodujících neshod mezi stávajícím systémem managementu a normou.

Rozsah úvodní analýzy dle požadavků norem je následující:

  • Analýza procesu řízení dokumentovaných informací, včetně spisové a archivační služby,
  • analýza procesu plánování: kontext organizace, registr zainteresovaných stran, stanovení registru rizik a příležitostí, stanovení politiky QMS/ etického kodexu, stanovení cílů QMS a jejich programů, provádění plánování vedením formou plánování zdrojů, zjišťování spokojenosti zákazníka,
  • analýza procesu nastavení organizační struktury, audit pracovních náplní, kvalifikačních požadavků, znalostí organizace, matice zastupitelnosti, audit jmenování představitele QMS, jmenování pracovníka odpovědného za bezpečnost produktu,
  • analýza procesu interní a externí komunikace,
  • analýza procesu přezkoumání QMS,
  • analýza personálního útvaru včetně školení, provádění záznamů ze školení, audit metodiky hodnocení efektivity školení, motivace pracovníků,
  • analýza procesu infrastruktura a pracovní prostředí, metrologie (MSA, způsobilost strojů a zařízení, klíčové stroje a zařízení, politika náhradních dílů, TPM a další),
  • analýza procesu obchodu a nákupu, hodnocení externích poskytovatelů, provádění auditů druhou stranou, PPAP,
  • analýza procesu návrhu a vývoje (v případě vyloučení nebude aplikován),
  • analýza procesu řízení poskytování služeb/ plánování a řízení výroby (APQP, SPC, MSA, Feasibility study, FMEA, Kontrolní plány a další) se zaměřením na identifikaci a sledovatelnost, dále pak na zacházení s majetkem zákazníka a externího poskytovatele, uchovávání produktu,
  • analýza procesu řízení kontroly a zkoušení, řízení neshody, reklamací,
  • analýza neustálého zlepšování (nápravná opatření, analýza údajů, zlepšovací programy (Kaizen, Poka- yoke, ISHIKAWA, A3 report, 8D report atd.).

2) Informační seminář k vybranému systému managementu:

Vybraní pracovníci Vaší společnosti se zúčastní školení. Účastníkům budou předány skripta a OSVĚDČENÍ o účasti na školení (vizualizace pomocí dataprojektoru, flipchartu, workshopů, tabule atd.).

3) Etapa tvorby dokumentace vybraného systému managementu:

V rámci této etapy kompletně zpracujeme dokumentaci zaváděného systému managementu pro všechny certifikované procesy na klíč. Provedeme veškeré grafické úpravy. Dokumentaci připravíme k vydání včetně všech potřebných formulářů. Provedeme ve spolupráci s Vámi vydání a distribuci dokumentace.

Dokumentace bude tvořena v českém jazyce, konzultace budou vedeny v českém jazyce.

Předpokládaný rozsah dokumentace I. a II. vrstvy, který je komplexně zpracováván poradci "QEMS" s.r.o.:

  • Politika kvality/ etiky
  • Cíle kvality
  • Kontext organizace
  • Registr rizik a příležitostí
  • Registr zainteresovaných stran
  • Příručka kvality
  • Mapa procesů
  • Karty procesů/ želví diagramy
  • Organizační řád
  • Spisový, skartační a archivační řád
  • Podpisový řád
  • Pracovní řád
  • Řízení dokumentovaných informací
  • Personalistika, výcvik a školení
  • Aktivita managementu, přezkoumání QMS
  • Údržba strojů a zařízení
  • Obchodní činnost
  • Nákup, hodnocení dodavatelů
  • Návrh a vývoj
  • Skladování
  • Plánování a řízení výroby/ poskytování služeb
  • Metrologie
  • Kontrola a zkoušení
  • Řízení neshodného produktu
  • Řízení reklamací
  • Interní audity QMS, audity druhou stranou
  • Zlepšování, nápravná opatření
  • Krizový plán QMS
  • Řízení změn
  • Motivace pracovníků
  • Použití statistických metod

Předpokládaný rozsah dokumentace III. vrstvy: technologické a pracovní postupy, FMEA, Kontrolní plány, které na základě metodického vedení zpracovává již zadavatel.

4) Implementace požadavků systému managementu:

V této fázi dojde z implementaci požadavků vyplývající z vydané dokumentace vybraného systému managementu odpovědnými pracovníky společnosti pod vedením poradce. Připravíme Vám veškeré formuláře k jejich vyplnění. Provádíme kontrolní dny v době implementace požadavků systému na všech Vašich pracovištích ve všech procesech, provedeme komplexní přípravu interních auditů.

Implementace probíhá v těchto procesech:

  • Nastavení a monitorování procesu řízení dokumentovaných informací, včetně spisové a archivační služby.
  • Nastavení a monitorování procesu plánování: kontext organizace, registr zainteresovaných stran, stanovení registru rizik a příležitostí, stanovení politiky QMS/ etického kodexu, stanovení cílů QMS a jejich programů, provádění plánování vedením formou plánování zdrojů, zjišťování spokojenosti zákazníka.
  • Nastavení a monitorování procesu nastavení organizační struktury, audit pracovních náplní, kvalifikačních požadavků, znalostí organizace, matice zastupitelnosti, audit jmenování představitele QMS, jmenování pracovníka odpovědného za bezpečnost produktu.
  • Nastavení a monitorování procesu interní a externí komunikace.
  • Nastavení a monitorování procesu přezkoumání QMS.
  • Nastavení a monitorování personálního útvaru včetně školení, provádění záznamů ze školení, audit metodiky hodnocení efektivity školení, motivace pracovníků.
  • Nastavení a monitorování procesu infrastruktura a pracovní prostředí, metrologie (MSA, způsobilost strojů a zařízení, klíčové stroje a zařízení, politika náhradních dílů, TPM a další).
  • Nastavení a monitorování procesu obchodu a nákupu, hodnocení externích poskytovatelů, provádění auditů druhou stranou, PPAP.
  • Nastavení a monitorování procesu návrhu a vývoje (v případě vyloučení nebude aplikován).
  • Nastavení a monitorování procesu řízení poskytování služeb/ plánování a řízení výroby (APQP, SPC, MSA, Feasibility study, FMEA, Kontrolní plány a další) se zaměřením na identifikaci a sledovatelnost, dále pak na zacházení s majetkem zákazníka a externího poskytovatele, uchovávání produktu.
  • Nastavení a monitorování procesu řízení kontroly a zkoušení, řízení neshody, reklamací.
  • Nastavení a monitorování neustálého zlepšování (nápravná opatření, analýza údajů, zlepšovací programy (Kaizen, Poka- yoke, ISHIKAWA, A3 report, 8D report atd.).

5) Provedení interních auditů systému managementu:

V této fázi provedeme kompletní interní audity všech prvků normy a procesů ve Vaší společnosti. Zpracujeme kompletní dokumentaci k interním auditům dle požadavků normy ISO 19011. Na závěr projednáme s odpovědnými zástupci případná zjištění z interních auditů. Navrhneme ve spolupráci s Vámi přiměřená a realizovatelná opatření k nápravě.

6) Etapa realizace kontrolních auditů, zpracování přezkoumání vedením:

V této etapě provádíme kontrolní audity s cílem ověřit, zda navržená opatření k nápravě a preventivní opatření z interních auditů byla realizována. Následně provedeme uzavření interních auditů a zpracujeme ve spolupráci s Vámi přezkoumání systému vedením včetně analýzy všech Vašich hlavních procesů za použití vhodných statistických metod.

7) Certifikační audit:

V této etapě bude proveden audit 1. a 2. stupně Vámi vybraným certifikačním orgánem za naší účasti, kdy Vám pomáháme daný systém obhájit po celou dobu certifikačního auditu. V případě stanovení doporučení certifikačního auditora v rámci certifikačního auditu je ve spolupráci s Vámi realizujeme.

2. etapa: Následné udržování a zlepšování QMS dle ISO 9001/ IATF 16949 – spolupráce po získání certifikátu

I po ukončení projektu výstavby systémů managementu organizací Vám nabízíme pomoc dle Vašich požadavků. Pomůžeme Vám vybudovaný systém neustále dotvářet, poradíme Vám jak aplikovat různé metody zlepšování.

Tyto služby provádíme i klientům, u kterých jsme QMS nestavěli, avšak chtějí změnit dosavadní poradenskou společnost.

V rámci této služby provedeme ve Vaší organizaci:

  • Interní audity,
  • aktualizaci dokumentace,
  • zpracování přezkoumání QMS,
  • poskytneme Vám odborné konzultace,
  • uspořádáme školení ve Vaší organizaci,
  • obhájíme Vám i v dalších letech certifikát.

Pokud se po čase rozhodnete přebudovat svůj stávající systém, např. z důvodu změny předmětu působnosti, jsme připraveni Vám pomoci.

Cena:

Cena stanovena dohodou. Výši ceny zpravidla ovlivňují následující faktory:

  • Velikost a organizační členění organizace,
  • lokální umístění organizace/ počet poboček a jejich rozmístění,
  • předmět a rozsah výstavby systému managementu,
  • rozsah pomoci poradcem při výstavbě systému managementu.

Předpokládaný rozsah plnění na místě: dle velikosti organizace a složitosti jejích procesů

Předpokládaný rozsah plnění v kanceláři "QEMS" s.r.o.: dle velikosti organizace a složitosti jejích procesů

Předpokládaný termín: dle dohody

V případě, že máte zájem o nabídku, kontaktujte nás!