Výstavba systému managementu bezpečnosti a ochrany zdraví při práci dle ISO 45001/ Bezpečný podnik/SCC
Na začátku naší spolupráce Vám automaticky vystavíme OSVĚDČENÍ o zahájení spolupráce:
1. etapa: Výstavba SMBOZP dle ISO 45001 / Bezpečný podnik / SCC – spolupráce do získání certifikátu
1) Úvodní přezkoumání SMBOZP
V této etapě provedeme celkové prověření stavu SMBOZP ve Vaší společnosti formou prověření všech prvků normy ISO 45001/ Bezpečný podnik či SCC a především pak stavu plnění požadavků v oblasti BOZP/ PO, vše je zpracováno do zprávy z úvodního přezkoumání SMBOZP v níže uvedeném rozsahu včetně ošetření systémových prvků (níže uvádíme zaměření dle ISO 45001, pro další standardy v nadpisu uvedeno mírně upraveno dle konkrétních specifikací):
- Analýza stavu Kontextu organizace SMBOZP,
- analýza komunikace se zainteresovanými stranami z pohledu SMBOZP,
- analýza stavu registru závazných požadavků SMBOZP,
- analýza stavu rozsahu systému SMBOZP,
- analýza procesního řízení SMBOZP, nastavení účinnosti a efektivnosti SMBOZP,
- analýza stavu rizik a příležitostí SMBOZP,
- analýza stavu politiky a cílů a programů SMBOZP,
- analýza stavu personálního zajištění, pracovních náplní, školení z pohledu SMBOZP,
- analýza stavu řízení změn v oblasti SMBOZP,
- analýza stavu registru pracovních rizik,
- analýza stavu metrologie v oblasti SMBOZP,
- analýza řízení dokumentovaných informací SMBOZP,
- analýza interní a externí komunikace SMBOZP,
- analýza havarijní připravenosti a reakce z pohledu SMBOZP,
- analýza monitorování a měření SMBOZP,
- analýza nákupu z pohledu SMBOZP,
- analýza řízení neshod, nápravné opatření a zlepšování SMBOZP,
- analýza přezkoumání SMBOZP,
- analýza interních auditů SMBOZP,
- analýza hodnocení souladu SMBOZP,
- analýza provozu:
- Postup a samotné vyhodnocení pracovních rizik,
- kategorizace prací,
- postup k provádění smluvní lékařské péče,
- traumatologický plán,
- postup k řízení pracovních úrazů, kniha pracovních úrazů,
- postup k používání bezpečnostních značek,
- postup k zákazu používání alkoholu a jiných návykových látek, postup pro školení BOZP,
- postup pro plánování a provádění školení, osnovy školení,
- postup k zakázaným pracím těhotným a kojícím do devátého měsíce, mladistvým …,
- postup pro poskytování OOPP, čistících, mycích a desinfekčních prostředků, postup na poskytování ochranných nápojů,
- postup provádění prověrky BOZP a jiné kontroly BOZP,
- postupy pro práci s CHLS, písemná pravidla,
- postupy pro kontroly pracovišť,
- dopravně provozní řád,
- skladové řády,
- místní provozní bezpečnostní předpisy pro technická zařízení umístěná v areálu společnosti,
- prověření začlenění do kategorie činností podle požární nebezpečnosti a stanovené dokumentace z provedení začlenění do kategorie podle požární nebezpečnosti,
- zpracování návrhu stanovení organizace zabezpečení PO s ohledem na míru požárního nebezpečí,
- zpracování, kontrola aktualizace dokumentace PO v rozsahu stanoveném zákonem a prováděcí vyhláškou odpovídající požárnímu nebezpečí objednatele, a to zejména požární knihy,
- doporučování potřebného množství a druhů vybavení požární technikou, věcnými prostředky požární ochrany a požárně bezpečnostními zařízeními se zřetelem na požární nebezpečí provozované činnosti,
- doporučování opatření potřebných pro udržování požární techniky, věcných prostředků PO a požárně bezpečnostních zařízení v provozuschopném stavu,
- doporučování opatření z vytváření podmínek pro hašení požárů a pro záchranné práce, vedení dokumentace o požárech, oznámení územně příslušnému operačnímu středisku hasičského záchranného sboru kraje každý požár vzniklý při činnostech provozovaných objednatelem nebo v jím vlastněných či užívaných prostorách,
- zajištění povinností pro udržování volných příjezdových komunikací, nástupní plochy pro požární techniku, únikových cest, volných přístupů k nouzovým východům, k rozvodným zařízením elektrické energie, k uzávěrům vody, plynu, topení a produktovodům, k věcným prostředkům PO a k ručnímu ovládání požárně bezpečnostních zařízení,
- prověřovat označování pracovišť a ostatních míst příslušnými bezpečnostními značkami, příkazy, zákazy a pokyny ve vztahu z PO, a to včetně míst, na kterých se nachází věcné prostředky požární ochrany a požárně bezpečnostního zařízení,
- pravidelně kontrolovat dodržování předpisů o PO a navrhovat opatření z odstranění zjištěných závad,
- provádění školení zvlášť pro vedoucí zaměstnance a zaměstnance dle § 16 zákona č. 133/1985 Sb.,
- provádění odborné přípravy požárních hlídek a preventistů dle výše uvedeného standardu,
- zajišťování metodické pomoci při organizaci a provádění cvičných požárních poplachů,
- účastnit se kontrol plnění povinností na úseku PO prováděné orgány státního požárního dozoru,
- zajistit v rozsahu vymezeném předmětem uzavřené smlouvy splnění opatření k nápravě uložených orgány státního požárního dozoru při kontrole plnění povinností a úseku PO,
- spolupracovat s orgány státního požárního dozoru pro provádění požárně technické expertizy ke zjištění příčin případného požáru.
2) Informační seminář k SMBOZP:
Vybraní pracovníci Vaší společnosti se zúčastní školení. Účastníkům budou předány skripta a OSVĚDČENÍ o účasti na školení.
3) Etapa tvorby dokumentace SMBOZP:
Předpokládaný rozsah I. a II. vrstvy dokumentace SMBOZP (pokud má společnost zaveden QMS dle ISO 9001/ IATF 16949, je většina dokumentů námi integrována do systému QMS):
- Politika SMBOZP - vhodné integrovat.
- Cíle a programy SMBOZP - vhodné integrovat.
- Kontext z pohledu SMBOZP - vhodné integrovat.
- Registr zainteresovaných stran SMBOZP - vhodné integrovat.
- Registr právních a jiných požadavků SMBOZP - vhodné integrovat.
- Registr rizika a příležitostí SMBOZP - vhodné integrovat.
- Registr pracovních rizik.
- Registr monitorování a měření SMBOZP.
- Příručka SMBOZP (vhodné integrovat do Příručky kvality).
- Organizační řád (bude doplněn o požadavky SMBOZP) – vhodné integrovat.
- Spisový, skartační a archivační řád (bude doplněn o požadavky SMBOZP) – vhodné integrovat.
- Řízení dokumentovaných informací - vhodné integrovat.
- Aktivita managementu, stanovení pracovních rizik, nastavení řízení změn SMBOZP.
- Personalistika, výcvik a vzdělávání - vhodné integrovat.
- Interní audity SMBOZP - vhodné integrovat.
- Hodnocení souladu a vyhodnocení bezpečnostního profilu.
- Monitorování a měření SMBOZP.
- Zlepšování, nápravná opatření - vhodné integrovat.
- Organizační zajištění BOZP a další dokumenty k zajištění BOZP.
- Organizační zajištění PO a další dokumenty dle požárního začlenění.
- Školení dodavatelů z požadavků SMBOZP, dodavatelské audity z pohledu SMBOZP.
Provedeme veškeré grafické úpravy. Dokumentaci připravíme k vydání včetně všech potřebných formulářů. Provedeme ve spolupráci s Vámi vydání a distribuci dokumentace.
Dokumentace bude tvořena v českém jazyce, konzultace budou vedeny v českém jazyce.
4) Implementace požadavků SMBOZP
V této fázi dojde k implementaci požadavků vyplývající z vydané dokumentace systému SMBOZP odpovědnými pracovníky společnosti pod vedením poradce. Připravíme Vám veškeré formuláře k jejich vyplnění – komplexně zpracujeme.
Provádíme kontrolní dny v době implementace požadavků systému na všech Vašich pracovištích ve všech procesech, provedeme komplexní přípravu interních auditů:
- Zpracování Kontextu organizace SMBOZP,
- zpracování Registru zainteresovaných stran a nastavení komunikace s nimi z pohledu SMBOZP,
- zpracování Registru závazných požadavků SMBOZP,
- zpracování Registru rizik a příležitostí SMBOZP,
- zpracování Politiky a Cílů a programů SMBOZP,
- nastavení a monitorování stavu personálního zajištění, pracovních náplní, školení z pohledu SMBOZP,
- nastavení a monitorování řízení změn v oblasti SMBOZP,
- zpracování registru pracovních rizik,
- nastavení a monitorování metrologie v oblasti SMBOZP,
- nastavení a monitorování řízení dokumentovaných informací SMBOZP,
- nastavení a monitorování havarijní připravenosti a reakce z pohledu SMBOZP,
- nastavení a monitorování a měření SMBOZP, zpracování Registru monitorování a měření SMBOZP,
- nastavení a monitorování řízení neshod, nápravné opatření a zlepšování SMBOZP,
- nastavení a monitorování, zpracování přezkoumání SMBOZP,
- nastavení a monitorování, provádění interních auditů SMBOZP,
- nastavení a monitorování, zpracování hodnocení souladu SMBOZP,
- nastavení a monitorování:
- vstupní analýzy souladu s právními a jinými požadavky v oblasti BOZP a PO,
- zpracování komplexní dokumentace BOZP a PO,
- zpracování osnovy školení BOZP a proškolení zaměstnanců (základní školení zaměstnanců, školení vedoucích zaměstnancům vstupní/ řadová školení - on-line školení - e-learning),
- zpracování osnovy školení PO a proškolení zaměstnanců dle výsledků požárního začlenění objektu (základní školení zaměstnanců, školení vedoucích zaměstnanců, školení požární hlídky, školení požárního preventisty, vstupní/ řadová školení, školení obsluhy ohlašovny požáru apod.),
- odborná pomoc při implementaci požadavků v oblasti BOZP a PO v provozu,
- provedení roční prověrky BOZP,
- provedení požárních preventivních prohlídek v periodě dle zařazení.
V rámci pravidelných návštěv Vás metodicky vedeme v rámci plnění právních požadavků systému managementu bezpečnosti a ochrany zdraví při práci. Veškeré dokumenty týkající se SMBOZP jsou námi kontrolovány v rozsahu uvedeném v bodě 1 této stránky.
5) Provedení interních auditů SMBOZP
V této fázi provedeme kompletní interní audity všech prvků normy a procesů ve Vaší společnosti. Zpracujeme kompletní dokumentaci k interním auditům dle požadavků normy ISO 19011. Na závěr projednáme s odpovědnými zástupci případná zjištění z interních auditů. Navrhneme ve spolupráci s Vámi přiměřená a realizovatelná opatření k nápravě.
6) Realizace kontrolních auditů SMBOZP, zpracování přezkoumání SMBOZP vedením
V této etapě provádíme kontrolní audity s cílem ověřit, zda navržená opatření k nápravě a preventivní opatření z interních auditů byla realizována. Následně provedeme uzavření interních auditů a zpracujeme ve spolupráci s Vámi přezkoumání SMBOZP vedením včetně analýzy všech Vašich hlavních procesů za použití vhodných statistických metod.
7) Certifikační audit
V této etapě bude proveden audit 1. a 2. stupně Vámi vybraným certifikačním orgánem za naší účasti, kdy Vám pomáháme daný systém obhájit po celou dobu certifikačního auditu. V případě stanovení doporučení certifikačního auditora v rámci certifikačního auditu je ve spolupráci s Vámi realizujeme.
2. etapa: Následné udržování a zlepšování SMBOZP dle ISO 45001 / Bezpečný podnik / SCC – spolupráce do získání certifikátu
I po ukončení projektu výstavby systémů managementu organizací Vám nabízíme pomoc dle Vašich požadavků. Pomůžeme Vám vybudovaný systém neustále dotvářet, poradíme Vám jak aplikovat různé metody zlepšování.
Tyto služby provádíme i klientům, u kterých jsme SMBOZP nestavěli, avšak chtějí změnit dosavadní poradenskou společnost.
V rámci této služby provedeme ve Vaší organizaci:
- Interní audity,
- aktualizace dokumentace SMBOZP,
- zpracování přezkoumání SMBOZP,
- poskytneme Vám odborné konzultace,
- uspořádáme školení ve Vaší organizaci.
Pokud se po čase rozhodnete přebudovat svůj stávající systém, např. z důvodu změny předmětu působnosti, jsme připraveni Vám pomoci.
Předpokládaný rozsah plnění na místě: dle velikosti organizace a složitosti jejích procesů
Předpokládaný rozsah plnění v kanceláři "QEMS" s.r.o.: dle velikosti organizace a složitosti jejích procesů
Předpokládaný termín: dle dohody