Výstavba systému managementu kvality dle ISO 9001/ IATF 16949
Na začátku naší spolupráce Vám automaticky vystavíme OSVĚDČENÍ o zahájení spolupráce:
1. etapa: Výstavba QMS dle ISO 9001/ IATF 16949 – spolupráce do získání certifikátu
1) Úvodní přezkoumání QMS:
V této etapě provedeme celkové prověření systému managementu kvality (dále jen QMS) ve Vaší společnosti. Získané informace zapracujeme do zprávy z úvodního přezkoumání systému managementu, ve které budou dány doporučení k realizaci nutných činností z dosažení shody s požadavky normy ISO 9001/ IATF 16949 a příslušnými legislativními a jinými požadavky a specifikování rozhodujících neshod mezi stávajícím systémem managementu a normou.
Rozsah úvodní analýzy dle požadavků norem je následující:
- Analýza procesu řízení dokumentovaných informací, včetně spisové a archivační služby,
- analýza procesu plánování: kontext organizace, registr zainteresovaných stran, stanovení registru rizik a příležitostí, stanovení politiky QMS/ etického kodexu, stanovení cílů QMS a jejich programů, provádění plánování vedením formou plánování zdrojů, zjišťování spokojenosti zákazníka,
- analýza procesu nastavení organizační struktury, audit pracovních náplní, kvalifikačních požadavků, znalostí organizace, matice zastupitelnosti, audit jmenování představitele QMS, jmenování pracovníka odpovědného za bezpečnost produktu,
- analýza procesu interní a externí komunikace,
- analýza procesu přezkoumání QMS,
- analýza personálního útvaru včetně školení, provádění záznamů ze školení, audit metodiky hodnocení efektivity školení, motivace pracovníků,
- analýza procesu infrastruktura a pracovní prostředí, metrologie (MSA, způsobilost strojů a zařízení, klíčové stroje a zařízení, politika náhradních dílů, TPM a další),
- analýza procesu obchodu a nákupu, hodnocení externích poskytovatelů, provádění auditů druhou stranou, PPAP,
- analýza procesu návrhu a vývoje (v případě vyloučení nebude aplikován),
- analýza procesu řízení poskytování služeb/ plánování a řízení výroby (APQP, SPC, MSA, Feasibility study, FMEA, Kontrolní plány a další) se zaměřením na identifikaci a sledovatelnost, dále pak na zacházení s majetkem zákazníka a externího poskytovatele, uchovávání produktu,
- analýza procesu řízení kontroly a zkoušení, řízení neshody, reklamací,
- analýza neustálého zlepšování (nápravná opatření, analýza údajů, zlepšovací programy (Kaizen, Poka- yoke, ISHIKAWA, A3 report, 8D report atd.).
2) Informační seminář k vybranému systému managementu:
Vybraní pracovníci Vaší společnosti se zúčastní školení. Účastníkům budou předány skripta a OSVĚDČENÍ o účasti na školení (vizualizace pomocí dataprojektoru, flipchartu, workshopů, tabule atd.).
3) Etapa tvorby dokumentace vybraného systému managementu:
V rámci této etapy kompletně zpracujeme dokumentaci zaváděného systému managementu pro všechny certifikované procesy na klíč. Provedeme veškeré grafické úpravy. Dokumentaci připravíme k vydání včetně všech potřebných formulářů. Provedeme ve spolupráci s Vámi vydání a distribuci dokumentace.
Dokumentace bude tvořena v českém jazyce, konzultace budou vedeny v českém jazyce.
Předpokládaný rozsah dokumentace I. a II. vrstvy, který je komplexně zpracováván poradci "QEMS" s.r.o.:
- Politika kvality/ etiky
- Cíle kvality
- Kontext organizace
- Registr rizik a příležitostí
- Registr zainteresovaných stran
- Příručka kvality
- Mapa procesů
- Karty procesů/ želví diagramy
- Organizační řád
- Spisový, skartační a archivační řád
- Podpisový řád
- Pracovní řád
- Řízení dokumentovaných informací
- Personalistika, výcvik a školení
- Aktivita managementu, přezkoumání QMS
- Údržba strojů a zařízení
- Obchodní činnost
- Nákup, hodnocení dodavatelů
- Návrh a vývoj
- Skladování
- Plánování a řízení výroby/ poskytování služeb
- Metrologie
- Kontrola a zkoušení
- Řízení neshodného produktu
- Řízení reklamací
- Interní audity QMS, audity druhou stranou
- Zlepšování, nápravná opatření
- Krizový plán QMS
- Řízení změn
- Motivace pracovníků
- Použití statistických metod
Předpokládaný rozsah dokumentace III. vrstvy: technologické a pracovní postupy, FMEA, Kontrolní plány, které na základě metodického vedení zpracovává již zadavatel.
4) Implementace požadavků systému managementu:
V této fázi dojde z implementaci požadavků vyplývající z vydané dokumentace vybraného systému managementu odpovědnými pracovníky společnosti pod vedením poradce. Připravíme Vám veškeré formuláře k jejich vyplnění. Provádíme kontrolní dny v době implementace požadavků systému na všech Vašich pracovištích ve všech procesech, provedeme komplexní přípravu interních auditů.
Implementace probíhá v těchto procesech:
- Nastavení a monitorování procesu řízení dokumentovaných informací, včetně spisové a archivační služby.
- Nastavení a monitorování procesu plánování: kontext organizace, registr zainteresovaných stran, stanovení registru rizik a příležitostí, stanovení politiky QMS/ etického kodexu, stanovení cílů QMS a jejich programů, provádění plánování vedením formou plánování zdrojů, zjišťování spokojenosti zákazníka.
- Nastavení a monitorování procesu nastavení organizační struktury, audit pracovních náplní, kvalifikačních požadavků, znalostí organizace, matice zastupitelnosti, audit jmenování představitele QMS, jmenování pracovníka odpovědného za bezpečnost produktu.
- Nastavení a monitorování procesu interní a externí komunikace.
- Nastavení a monitorování procesu přezkoumání QMS.
- Nastavení a monitorování personálního útvaru včetně školení, provádění záznamů ze školení, audit metodiky hodnocení efektivity školení, motivace pracovníků.
- Nastavení a monitorování procesu infrastruktura a pracovní prostředí, metrologie (MSA, způsobilost strojů a zařízení, klíčové stroje a zařízení, politika náhradních dílů, TPM a další).
- Nastavení a monitorování procesu obchodu a nákupu, hodnocení externích poskytovatelů, provádění auditů druhou stranou, PPAP.
- Nastavení a monitorování procesu návrhu a vývoje (v případě vyloučení nebude aplikován).
- Nastavení a monitorování procesu řízení poskytování služeb/ plánování a řízení výroby (APQP, SPC, MSA, Feasibility study, FMEA, Kontrolní plány a další) se zaměřením na identifikaci a sledovatelnost, dále pak na zacházení s majetkem zákazníka a externího poskytovatele, uchovávání produktu.
- Nastavení a monitorování procesu řízení kontroly a zkoušení, řízení neshody, reklamací.
- Nastavení a monitorování neustálého zlepšování (nápravná opatření, analýza údajů, zlepšovací programy (Kaizen, Poka- yoke, ISHIKAWA, A3 report, 8D report atd.).
5) Provedení interních auditů systému managementu:
V této fázi provedeme kompletní interní audity všech prvků normy a procesů ve Vaší společnosti. Zpracujeme kompletní dokumentaci k interním auditům dle požadavků normy ISO 19011. Na závěr projednáme s odpovědnými zástupci případná zjištění z interních auditů. Navrhneme ve spolupráci s Vámi přiměřená a realizovatelná opatření k nápravě.
6) Etapa realizace kontrolních auditů, zpracování přezkoumání vedením:
V této etapě provádíme kontrolní audity s cílem ověřit, zda navržená opatření k nápravě a preventivní opatření z interních auditů byla realizována. Následně provedeme uzavření interních auditů a zpracujeme ve spolupráci s Vámi přezkoumání systému vedením včetně analýzy všech Vašich hlavních procesů za použití vhodných statistických metod.
7) Certifikační audit:
V této etapě bude proveden audit 1. a 2. stupně Vámi vybraným certifikačním orgánem za naší účasti, kdy Vám pomáháme daný systém obhájit po celou dobu certifikačního auditu. V případě stanovení doporučení certifikačního auditora v rámci certifikačního auditu je ve spolupráci s Vámi realizujeme.
2. etapa: Následné udržování a zlepšování QMS dle ISO 9001/ IATF 16949 – spolupráce po získání certifikátu
I po ukončení projektu výstavby systémů managementu organizací Vám nabízíme pomoc dle Vašich požadavků. Pomůžeme Vám vybudovaný systém neustále dotvářet, poradíme Vám jak aplikovat různé metody zlepšování.
Tyto služby provádíme i klientům, u kterých jsme QMS nestavěli, avšak chtějí změnit dosavadní poradenskou společnost.
V rámci této služby provedeme ve Vaší organizaci:
- Interní audity,
- aktualizaci dokumentace,
- zpracování přezkoumání QMS,
- poskytneme Vám odborné konzultace,
- uspořádáme školení ve Vaší organizaci,
- obhájíme Vám i v dalších letech certifikát.
Pokud se po čase rozhodnete přebudovat svůj stávající systém, např. z důvodu změny předmětu působnosti, jsme připraveni Vám pomoci.
Cena:
Cena stanovena dohodou. Výši ceny zpravidla ovlivňují následující faktory:
- Velikost a organizační členění organizace,
- lokální umístění organizace/ počet poboček a jejich rozmístění,
- předmět a rozsah výstavby systému managementu,
- rozsah pomoci poradcem při výstavbě systému managementu.
Předpokládaný rozsah plnění na místě: dle velikosti organizace a složitosti jejích procesů
Předpokládaný rozsah plnění v kanceláři "QEMS" s.r.o.: dle velikosti organizace a složitosti jejích procesů
Předpokládaný termín: dle dohody